analogindex (analogindex) wrote,
analogindex
analogindex

Daily Digest: If New feed item from http://feed.informer.com/digests/AOOUJ41VE9/feeder.rss, then Add

----- [222 items] -----

============================

Detected change on https://ift.tt/3esdqjv - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/3iWI5tQ


This is a change monitoring for https://ift.tt/3esdqjv delivered by deltaFeed

» العربية: شراء Higashi الرياح ماستر NC XXL قفازات-متجر على الانترنت ...
19/08/21 11:32 from Full deltafeed
العربية: شراء Higashi الرياح ماستر NC XXL قفازات-متجر على الانترنت ...
feedspot (RSS)
شراء قفازات Higashi Wind Master NC XXL في زي المتجر عبر الإنترنت. الأسعار
من 1190 روبل! نقدا عند التسليم والتسليم السريع في روسيا. Tel.
+7(495)946-9115.
» RSS powered by
19/08/21 12:40 from Full deltafeed
RSS powered by
https://vk.com/wall-95058090_25169
/> RSS powered by BitMachine.org (https://vk.com/wall-95058090_25169
/> » translate.
19/08/21 12:19 from Full deltafeed
translate.academic.ru https://vk.com/wall-95058090_25169
/> » hueber - Reddit post and comment search - SocialGrep
19/08/21 12:24 from Full deltafeed
hueber - Reddit post and comment search - SocialGrep https://vk.com/wall-95058090_25169
/> » untitled
19/08/21 12:38 from Full deltafeed
untitled https://vk.com/wall-95058090_25169
/> العربية: المادة: Academic2.ru (https://vk.com/wall-95058090_25169
: 2-HypeStat
(Analogindex.com (https://vk.com/wall-95058090_25169
/>

via full digest https://ift.tt/3iWI5tQ

============================

translate.academic2.ru/дожил неделю в санатории/ru/in - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/37Wskgf

SQLSTATE[HY000] [2006] MySQL server has gone awayЕще работаем дожил неделю в санатории.

via full digest https://ift.tt/37Wskgf

============================

Форма Гражданских Служащих Мо Рф (Приказ N 725) - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/2WxTiWQ

ФОРМЕННАЯ ОДЕЖДА И ЗНАКИ РАЗЛИЧИЯ ФЕДЕРАЛЬНЫХ ГРАЖДАНСКИХ СЛУЖАЩИХ ВООРУЖЕННЫХ СИЛ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ Информация взята с ресурса Атрибуты государственной власти . Правила ношения предметов формы одежды, знаков различия, ведомственных знаков отличия и иных геральдических знаков федеральных государственных гражданских служащих Вооруженных Сил Российской Федерации установлены Приказом Минобороны от 08.11.2016 г. № 725 "Об утверждении Правил ношения предметов формы одежды, знаков различия, ведомственных знаков отличия и иных геральдических знаков федеральных государственных гражданских служащих Вооруженных Сил Российской Федерации". Нормы снабжения предметами формы одежды федеральных государственных гражданских служащих Министерства обороны Российской Федерации утверждены Приказом Министра обороны РФ от 01.10.2015 г. № 585 "Об утверждении Нормы снабжения предметами формы одежды федеральных государственных гражданских служащих Министерства обороны Российской Федерации". Настоящие Правила определяют порядок ношения федеральными государственными гражданскими служащими Вооруженных Сил Российской Федерации предметов формы одежды, знаков различия, ведомственных знаков отличия и иных геральдических знаков, выданных в безвозмездное пользование. Форма одежды гражданских служащих подразделяется по видам формы одежды на парадную и повседневную, а каждая из этих видов формы одежды по сезону на летнюю и зимнюю. Гражданские служащие носят форму одежды: Парадную (предусмотренную только для гражданских служащих, имеющих классные чины действительных государственных советников Российской Федерации и государственных советников Российской Федерации 1 класса) - при участии в парадах и на официальных мероприятиях с участием войск (сил), в дни праздников воинской части, при получении государственных наград, при вручении воинской части Боевого знамени, при спуске на воду вступающего в строй корабля, при подъеме Военно-морского флага на корабле, при назначении в состав почетного караула. Разрешается ношение парадной формы одежды в выходные дни, во внеслужебное время; Повседневную - во всех остальных случаях. Повседневную форму одежды гражданские служащие носят защитного цвета, а в органах управления, где военная служба не предусмотрена, - черного цвета. Гражданские служащие носят форму одежды, нарукавные и нагрудные знаки , установленные для данного органа управления. ПАРАДНАЯ ФОРМА ОДЕЖДЫ ДЕЙСТВИТЕЛЬНЫХ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ И ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ 1 КЛАССА (КРОМЕ ГРАЖДАНСКИХ СЛУЖАЩИХ ЖЕНСКОГО ПОЛА) Летняя - фуражка шерстяная цвета морской волны; китель шерстяной серого цвета; брюки шерстяные цвета морской волны; рубашка белого цвета; галстук черного цвета с закрепкой золотистого цвета; полуботинки черного цвета; Зимняя - шапка из каракуля серого (черного) цвета с козырьком; куртка зимняя повседневная защитного (черного) цвета; китель шерстяной серого цвета; брюки шерстяные цвета морской волны; рубашка белого цвета; галстук черного цвета с закрепкой золотистого цвета; кашне белого цвета. ПОВСЕДНЕВНАЯ ФОРМА ОДЕЖДЫ ДЕЙСТВИТЕЛЬНЫХ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ И ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ 1 КЛАССА (КРОМЕ ГРАЖДАНСКИХ СЛУЖАЩИХ ЖЕНСКОГО ПОЛА) Летняя - фуражка повседневная защитного (черного) цвета; костюм ( куртка и брюки ) повседневный защитного (черного) цвета; футболка защитного (белого) цвета; полуботинки черного цвета; Зимняя - шапка из каракуля серого (черного) цвета с козырьком; куртка зимняя повседневная защитного (черного) цвета; костюм ( куртка и брюки ) повседневный защитного (черного) цвета; футболка защитного (белого) цвета; кашне защитного (черного) цвета; ПАРАДНАЯ ФОРМА ОДЕЖДЫ ДЕЙСТВИТЕЛЬНЫХ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ И ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ 1 КЛАССА ЖЕНСКОГО ПОЛА Летняя - шляпа парадная черного цвета; жакет шерстяной синего цвета; юбка шерстяная синего цвета; блузка белого цвета; галстук-бант синего цвета; туфли черного цвета; Зимняя - шапка из каракуля серого (черного) цвета; куртка зимняя повседневная защитного (черного) цвета; жакет шерстяной синего цвета; юбка шерстяная синего цвета; блузка белого цвета; галстук-бант синего цвета; кашне белого цвета. ПОВСЕДНЕВНАЯ ФОРМА ОДЕЖДЫ ДЕЙСТВИТЕЛЬНЫХ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ И ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ 1 КЛАССА ЖЕНСКОГО ПОЛА Летняя - шляпа повседневная защитного (черного) цвета; костюм ( куртка и брюки ) повседневный защитного (черного) цвета; футболка защитного (белого) цвета; туфли черного цвета; Зимняя - шапка из каракуля серого (черного) цвета; куртка зимняя повседневная защитного (черного) цвета; костюм ( куртка и брюки ) повседневный защитного (черного) цвета; футболка защитного (белого) цвета; кашне защитного (черного) цвета. ПОВСЕДНЕВНАЯ ФОРМА ОДЕЖДЫ (КРОМЕ ДЕЙСТВИТЕЛЬНЫХ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ И ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ 1 КЛАССА И ГРАЖДАНСКИХ СЛУЖАЩИХ ЖЕНСКОГО ПОЛА) Летняя - фуражка повседневная защитного (черного) цвета; костюм (куртка и брюки ) повседневный защитного (черного) цвета; футболка защитного (белого) цвета; полуботинки черного цвета; Зимняя - шапка-ушанка меховая серого (черного) цвета; куртка демисезонная повседневная защитного (черного) цвета; костюм (куртка и брюки ) повседневный защитного (черного) цвета; футболка защитного (белого) цвета; кашне защитного (черного) цвета. ПОВСЕДНЕВНАЯ ФОРМА ОДЕЖДЫ ГРАЖДАНСКИХ СЛУЖАЩИХ ЖЕНСКОГО ПОЛА (КРОМЕ ДЕЙСТВИТЕЛЬНЫХ ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ И ГОСУДАРСТВЕННЫХ СОВЕТНИКОВ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ 1 КЛАССА) Летняя - шляпа повседневная защитного (черного) цвета; костюм (куртка и брюки ) повседневный защитного (черного) цвета; футболка защитного (белого) цвета; туфли черного цвета; Зимняя - шапка меховая защитного (черного) цвета; куртка демисезонная повседневная защитного (черного) цвета; костюм (куртка и брюки ) повседневный защитного (черного) цвета; футболка защитного (белого) цвета; кашне защитного (черного) цвета. ФОРМА ОДЕЖДЫ ГРАЖДАНСКИХ СЛУЖАЩИХ ОПИСАНИЕ ПРЕДМЕТОВ ФОРМЕННОЙ ОДЕЖДЫ ГРАЖДАНСКОГО ПЕРСОНАЛА ВООРУЖЕННЫХ СИЛ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ Спереди, в центре козырька шапки-ушанки меховой серого (черного) цвета, размещается кокарда ). На оборотной стороне кокарды имеется приспособление для крепления к головному убору. Шапка из каракуля серого (черного) цвета с козырьком состоит из шестиклинного колпака, окола, козырька и ремешка. Колпак - из кожи черного цвета. В центре колпака из кожи - пуговица, обтянутая кожей. Окол - из натурального каракуля серого (черного) цвета. Козырек лаковый, сборный черного цвета. На козырьке шапки из каракуля - шитье серебристого цвета в виде дубовых ветвей и канта вдоль наружного края козырька. Над козырьком пристегивается ремешок черного цвета из искусственной лаковой кожи, представляющий собой две ленточки, соединенные между собой с помощью шлевок, по концам два отверстия (далее - ремешок черного цвета) для пристегивания на две пуговицы с выпуклым рельефным изображением Государственного герба Российской Федерации, с бортиком (далее - форменная пуговица диаметром 14 мм серебристого цвета). Внутри шапки с козырьком из каракуля - подкладка серого (черного) цвета. Спереди, в центре налобной части окола, размещается кокарда . Шляпа черного цвета, цельноформованная, состоит из колпака, полей, шнура плетеного и ленты черного цвета. Колпак - овальной формы. По нижнему краю колпака спереди, с наружной стороны размещаются лента черного цвета с шитьем серебристого цвета в виде лавровых ветвей и плетеный шнур серебристого цвета, изготовленный из трунцала, который образует по концам при помощи шлевок две петли для пристегивания на две форменные пуговицы диаметром 14 мм серебристого цвета. Поля сзади и боковых сторон отогнуты вверх. Края полей шляпы окантованы тесьмой. Внутри шляпы - налобник. Спереди, в центре шитья, расположенного на ленте черного цвета, размещается кокарда . Фуражка шерстяная цвета морской волны состоит из донышка, тульи , околыша серебристого цвета, козырька и плетеного шнура. По краю донышка и верхнему краю околыша фуражки шерстяной проложены канты серебристого цвета. Над козырьком, по околышу, пристегивается плетеный шнур серебристого цвета, изготовленный из трунцала, который образует по концам при помощи шлевок две петли для пристегивания на две форменные пуговицы диаметром 14 мм серебристого цвета. Спереди, в центре околыша фуражки шерстяной - шитье серебристо

via full digest https://ift.tt/2WxTiWQ

============================

Как пришить погоны на китель: пошаговая инструкция - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/2x2GgG0

Людям, которые никогда не сталкивались с вопросом, как пришить погоны к кителю полиции , достаточно трудно привести свою форму в надлежащий внешний вид. Поэтому необходимо...

via full digest https://ift.tt/2x2GgG0

============================

translate.academic2.ru/to cure bacon - солить бекон/ru/in - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/2WaaHXq

Еще работаем to cure bacon - солить бекон. Перевод: с русского на ингушский. с ингушского на русский.

via full digest https://ift.tt/2WaaHXq

============================

Posts from forma-odezhda.ru for 03/12/2020 - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/3fbvYVA



✊✌

via full digest https://ift.tt/3fbvYVA

============================

Detected change on https://ift.tt/3fR4JiI - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/3szrkb6


This is a change monitoring for https://ift.tt/3fR4JiI delivered by deltaFeed

20 Aug 2021 04:52
 untitled
https://vk.com/wall-95455563_28867
/> العربية: academic2.ru...
/channel/enacademic/2732610

  (https://vk.com/wall-95455563_28867
/> https://vk.com/wall-95455563_28867
/>
العربية: academic2.ru (https://vk.com/wall-95455563_28867
...
(/channel/enacademic/2732463)
together (RSS)

untitled https://vk.com/wall-95455563_28867
/>
العربية: academic2.ru (https://vk.com/wall-95455563_28867
(https://vk.com/wall-95455563_28867
/> External link: العربية: academic2. t.me (https://vk.com/wall-95455563_28867
/>
Analogindex.com - VK (https://vk.com/wall-95455563_28867
/> العربية: academic2.ru
20 Aug 2021 04:52

*academic2.ru

via full digest https://ift.tt/3szrkb6

============================

العربية: RSS مدعوم من BitMachine. - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/3sz0JLF


العربية: RSS مدعوم من BitMachine.org
https://bitmachine.org/

هل يمكن أن يكون الإصدار برو من Channel2RSS (https://bitmachine.org/en/channel2rss-en.php) فقط 20 USD / 18 EUR سنويا. تحديثات أسرع بدون إعلانات. اسألنا! (https://t.me/joinchat/A-eCIEJAN3Puunv3-Wg6Xg)

bitmachine.orgChannel 2 RSSShow your Telegram channel out of Telegram. This bot offers RSS and ATOM sources for any Telegram channel

via full digest https://ift.tt/3sz0JLF

============================

Perspectives in Digital Culture/Web as Public and Private Space - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/2IpOChn


Web as being a Public and Private space is a typical assumption that refers to the functions and characteristics of the World Wide Web. The term 'Web' refers to a series of interconnected documents (web pages) that enable users of one computer to access information stored on another through the Internet.[1]A public web space, in its simplest form, is any website or webpage on the internet that is made accessible to anyone with a web browser or internet access. A private Web Space refers to any website or webpage that requires a password from a registered user, and thus access is restricted; examples of this include emails and social media accounts. However public and private spaces online are difficult to define, there is an element of disparity, a grey area between what is a public or a private space as opposed to a clear division. For example, social media accounts can be both private and public, every social media account requires a password for the user to access or post content, and thus it can be considered as a a private space. Depending on the privacy settings of the account, their personal information can be made accessible to any number of people by the click of a button meaning that the account can also be considered as a public space.

According to Zizi Papacharissi, public and private spaces online can also be defined on the basis of "mutual exclusivity" [2], is where people usually assume that something is private and that it cannot, or will not, be made public and vice versa. That being said, in the age of social media, Internet surveillance and the rapid diffusion of digital technology, the preconceived distinctions between public and private spaces online are blurred.

The internet is often regarded as being the agora of information in modern society [3], consisting of billions of websites from around the globe that operate on either a Public or Private Space. Nevertheless, with social media networking sites becoming a 'pervasive' phenomenon, already existing conflicts between Public and Private spaces online are further intensified. Many questions of uncertainty have been raised in regards to how much of our own personal information online is actually secure, and whether or not the distinctions between Public and Private Spaces online are becoming blurred [4]. The term Public Space was defined by Jurgen Habermas as a "realm of our social life in something approaching public opinion can be formed." [5]. According to Dearnley and Feather, "the Web represents the largest public space in human history". [6]

danah boyd[edit | edit source]

danah boyd

danah boyd is the social scholar and key theorist behind 'always-on' culture. Her work The Social Media Reader[7] has brought to the forefront the problems that arise due to being always on. She places particular emphasis on the blurring of the lines between being on and off. In her book she states that: "It's no longer about on or off really, It's about living in a world where being networked to people and information wherever and whenever you need it is just assumed. I may not be always-on the Internet as we think of it colloquially, but I am always connected to the network. And that's what it means to be always-on." [8]

Always-on Phenomenon[edit | edit source]

The modern phenomenon of being ‘always on’ centers around the idea that most of us are “never really offline”[9]. This idea revolves around the extensive use of smartphones, PCs, tablets and many other devices which are all connected to networks, as portals to the online world within which individuals are present at all times. David Gauntlett highlighted that at least three quarters of the population in the U.K. and U.S. are regular internet users. Although the internet offers endless possibilities Americans spend over half of their time online on social network sites, gaming, emailing and instant messaging. [10] Furthermore, Gauntlett also highlights the findings of a large scale study carried out by the Kaiser Foundation which shows that 74% per cent of 12-18 year olds had created a profile on a social networking site. [11] As danah boyd outlines, being 'always-on' is not limited to the time an individual physically spends in front of a screen doing things such as updating our Facebook page etc. The phrase also relates to our constant connection to the online world. A person does not have to be physically using technology for someone to contact or find information about us, as long as we are connected in some way using a single or multiple devices the channels of communication are open allowing for the virtual world to penetrate the real world at any given moment.

While boyd suggests that “the online is always around the corner” [12], she introduces the, arguably cultural determinist, concept of being “procontext”, meaning that despite living the always-on lifestyle, users are able to choose and negotiate where and when they are made available online. She gives an example of herself at the dinner table, where a phone may be on a person but they choose not to engage with it, instead he/she focuses on the conversation around the dinner table.

There is much discussion about the consequences of being ‘always on’, Recent research has discovered that there is emotional, physical and psychological effects of being constantly connected. Across 65 countries, 73.4% of people own a smartphone. Those that own them check them on average 110 times per day.[13]. These figures result in a high number of people with constant access to email, social media and text messages.

The future of 'always on culture' is unclear, but one things for certain, it shows no signs of decreasing. Almost four in five people now firmly believe that internet access is a basic human right and a public utility. [14]. Countries such as Finland and Estonia have already ruled that access is a human right for their citizens and International bodies such as the UN are also pushing for universal net access [15]. Some would insist that freedom of speech closely relates to this. In fact, internet giant Google have imminent plans to bring internet to the entire world by sending network-enabled balloons into the stratosphere[16]. The project is in the early stages, but, were it to succeed, it would take 'always on' global.

Advantages of being 'Always On'[edit | edit source]

Always being connected to technology comes with a range of benefits. Firstly, information is instantly accessible. In the past, people would have to buy a newspaper, watch the television, listen to the radio or receive information by word-of-mouth. With today's technology, we have unprecedented levels of information literally in our hands; at the touch of a button. Individuals can communicate at a faster rate, more efficiently than ever before and with people all around the globe.

As a result, children now have skills that their parents never accumulated. The younger generation are now able to impart wisdom on their elders. A notion which was thought to be implausible before the rise of modern technology. As a result of these great shifts in technological advancement, children's brains will develop in different ways. Oppositely , it is important to understand that because the advancement of technology is at such a rapid pace children are at risk of becoming addicted to their devices. Equally, children at earlier ages are getting connected with this always on culture and this gives them a chance to look at whatever they want when they want. As of right now, parents have to become more aware of the dangers of this always on culture and be very careful with their children and the technology that they have.

Devices[edit | edit source]

The 21st century has seen the advent of a new way for people to stay constantly connected. In the 1990s, the internet was far more primitive than it is in 2015. Broadband capabilities and the introduction of wifi technology has allowed internet users to connect around the world - internet users are now constantly connected globally. As they are now so embedded in their day to day lives, people may begin to feel frustrated without their devices. Certain people suffer from 'FOMO' (fear of missing out) and often become stressed and agitated if they cannot get the information, or make the connection needed at that particular time.

The introduction of mobile technology has revolutionized the way in which people interact with each other to the point where it is now difficult for people to imagine their lives without it. 'Always on culture' revolves around the concept that people are always tethered to the network, and it is mobile technology which has allowed this to happen. Mobile devices have now transcended the function of a basic telephone. For example, they are additionally utilised as cameras, calculators and video games. Most notably, however, modern mobile devices feature wireless internet which has, in some ways, acted as the catalyst for the 'Always-on' culture. Now, if an individual owns a handheld device or a laptop / personal computer, they are never truly offline. Tablet computers have also seen a large surge in popularity (devices similar to smart phones, but on a larger scale). Sonia Livingston suggest that 'we can no longer imagine living our daily lives - at leisure or at work, with family or friends without media and communication technologies. Nor would we want to'. [17]

Sherry Turkle and the Disadvantages of Being Connected[edit | edit source]

Sherry Turkle has explained the impact that our "Always-on" culture has had on today's society, and how it is forming a world of people who rely on technology to be sociable. In her book "Alone Together"[18] she speaks about always-on culture and its negative impact on our society. “We are all cyborgs now,” [19] she states as we are constantly connected to one another electronically, and we feel uncomfortable when we are not. In the way we play video games and how we present ourselves on social media we live secondary lives. “Simple pleasures bring compulsions which [can] take me [us] by surprise,” [20] our attraction to a life online may be surprising, but it is understandable. The impressionistic values of our online identity – our online representation, narrative and realism – can all be portrayed selectively, however we like. Our identity can be edited and deleted. However our addiction to this identity impacts our real identity. People are so attached to mobile phones and computers that they are marked absent - departed from a face-to-face, human social life - and without them we are anxious and alone.

Sherry Turkle

Turkle, in her subsequent TED Talk "Connected, but Alone?"[21], spoke about today’s adolescents. Children are being brought up with parents who text and the dinner table then leave the house to socialise, i.e., sit with their friends on their phones, not talking. She says, “adolescents need face to face experience,” and it’s difficult to disagree. This is the way the world is going, the social culture it has become – to be connected all of the time and communicate through screens, but, it is not healthy. Today’s adolescents, Turkle stated, prefer texting to having a conversation because, “[conversation] takes place in real time, and you can’t control what you’re going to say”. Children being brought up who would “rather text than talk” are missing out on a valuable life lesson. To have such clean and editable and deletable social lives is to say goodbye to our real personalities. We become fake, “I share therefore I am”. When our online lives become our personalities, we lose control of who we really are and we never learn to be alone.

Online Privacy, Piracy & Advertising[edit | edit source]

Privacy, surveillance, and safety are some of the worries that surround the Internet. People want to protect their privacy, be safe, and use the web knowing that no one is looking at them. However, there are many ways in which they are watched: their Google searches can be recorded; information they provide in a specific moment may be found online; and they are bombed by advertisements in almost every platform they use.

Cookies[


============================

translate.academic2.ru/цик россии/ru/cv - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/3ATgiR3

сущ.муж. 1. халǎх (пĕр çĕршывра пурǎнакан çынсем); американский народ Америка халǎхĕ, США халǎхĕ. 2. халǎх (пĕр несĕлтен тухни, пĕр чĕлхепе калаçакан çынсем); чувашский народ чǎваш...

1 азиатский

прил.

Ази -ĕ; азиатла, Азири; азиатские страны Ази çĕршывĕсем; азиатская часть России Раççейǎн Азири пайĕ

Русско-чувашский словарь > азиатский

2 арктический

прил.

Арктика -ĕ; Арктикǎри; арктическая зона России Раççейǎн Арктика тǎрǎхĕ

Русско-чувашский словарь > арктический

3 герой

сущ. муж. , героиня жен.

1. паттǎр; герой войны вǎрçǎ паттǎрĕ; Герой России Раççей паттǎрĕ (патшалǎхǎн чи аслǎ награди)

Русско-чувашский словарь > герой

4 демократизм

сущ. муж.

демократилĕх; укрепление демократизма в России Раççейра демократилĕх çирĕпленни

Русско-чувашский словарь > демократизм

5 династия

сущ. жен.

династи, йǎх, йǎх-несĕл (еткерлĕх йĕркипе пĕр йǎхран ларса пынǎ патшасем; сыпǎкран сыпǎка пыракан несĕллĕх); династия царей Романовых в России Раççей патшисен Романовсен йǎх-несĕлĕ; рабочая династия рабочисен йахĕ

Русско-чувашский словарь > династия

6 дореволюционный

прил.

революцичченхи; в дореволюционной России революцичченхи Раççейра

Русско-чувашский словарь > дореволюционный

7 европейский

прил.

Европа -ĕ; Европǎри; европейские страны Европа çĕршывĕсем; европейская часть России Раççейĕн Европǎри пайĕ

Русско-чувашский словарь > европейский

8 император

сущ. муж. , императрица жен.

император (хǎш-пĕр патшасен ячĕ); императоры России Раççей императорĕсем

Русско-чувашский словарь > император

9 кубок

сущ. муж.

1. черкке (пысǎкки); серебряный кубок кĕмĕл черкке

2. кубок (спорт ǎмǎртǎвĕнче çĕнтерекене паракан парне— илемлĕ ваза); соревнования на кубок России Раççей кубокĕшĕн ирттерекен ǎмǎрту

Русско-чувашский словарь > кубок

10 народ

сущ. муж.

1. халǎх (пĕр çĕршывра пурǎнакан çынсем); американский народ Америка халǎхĕ, США халǎхĕ

2. халǎх (пĕр несĕлтен тухни, пĕр чĕлхепе калаçакан çынсем); чувашский народ чǎваш халǎхĕ; народы России Раççей халǎхĕсем

3. халǎх, çынсем, йыш; в зале много народу залра çын нумай; делать работу всем народом ĕçе пĕтĕм йышпа ту

Русско-чувашский словарь > народ

11 патриот

сущ. муж. , патриотка жен.

патриот (тǎван çĕре юратакан, уншǎн тǎрǎшакан çын); патриоты России Раççей патриочĕсем

Русско-чувашский словарь > патриот

12 посол

сущ. муж.

элчĕ; посол Франции в России Франции Раççейри элчи

Русско-чувашский словарь > посол

13 север

сущ. муж. ( ант. юг)

çурçĕр; с севера на юг çурçĕртен кǎнтǎралла; на севере России Раççейĕн çурçĕр пайĕнче

Русско-чувашский словарь > север

14 царь

сущ. муж. , множ. цари

1. ( син. монарх) патша; цари России Раççей патшисем; дворец царя патша керменĕ

2. кого-чего ( син. властитель) патша, хуçа, чи асли; царь своей судьбы харпǎр кунçулĕн хуçи ♦ без царя в голове ǎссǎр, тǎнсǎр

Русско-чувашский словарь > царь

15 чемпионат

сущ. муж.

чемпионат, ǎмǎрту (чемпион ятне илмелли); чемпионат России Раççей чемпионачĕ

Русско-чувашский словарь > чемпионат

16 экономика

сущ. жен.

1. экономика (обществǎри производство хутшǎнǎвĕсен, хуçалǎхǎн пĕтĕм системи); экономика России Раççей экономики; экономика переходного периода куçǎмлǎ тапхǎр экономики

2. экономика (производство хутшǎнǎвĕсене, хуçалǎх ĕçĕн системине е унǎн пайне тĕпчекен ǎслǎлǎх); общая экономика пĕтĕмĕшле экономика; экономика труда ĕçлев экономики

Русско-чувашский словарь > экономика

цик россии

via full digest https://ift.tt/3ATgiR3

============================

Русский: Статья: Обнаружено изменение на https://feed. - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/3mmIjMT


Русский: Статья: Обнаружено изменение на https://feed.informer.com/widgets/TRIW8XNQFX (Клуб поклонников Фёдора Бондарчука)

via full digest https://ift.tt/3mmIjMT

============================

Detected change on https://ift.tt/2YFgPVa - (added at August 20, 2021 at 09:11AM)

https://ift.tt/3Bb1mOD


This is a change monitoring for https://ift.tt/2YFgPVa delivered by deltaFeed

SearcheeBot
Your guide in the world of telegram channels
TGAlertsBot
Monitoring of keywords in channels and chats
Subscribe
~125
~94
1602 mentions of channel
1281 post mentions
mentioned channel
20 Aug, 00:51
[IMG]
Enacademic

via full digest https://ift.tt/3Bb1mOD

============================

academic2. - (added at August 20, 2021 at 10:10AM)

https://ift.tt/3j0Ps3i


academic2.ru
Перевод: с немецкого на русский
https://t.me/academic2ru/360113

academic2.ru
Перевод: с немецкого на русский (https://translate.academic2.ru/Wetterloch/de/ru/)

via full digest https://ift.tt/3j0Ps3i

============================

Морские звания и погоны - (added at August 20, 2021 at 10:10AM)

https://ift.tt/39TytZ8

Корабельные звания так же как и в сухопутных войсках присваиваются согласно тому, на сколько у военнослужащего есть способность и желание взять на себя руководство вверенным ему...

via full digest https://ift.tt/39TytZ8

============================

Detected change on https://ift.tt/3esdqjv - (added at August 20, 2021 at 10:10AM)

https://ift.tt/3sze6vd



» العربية: symbole chimique w-Frejus Fiossi-Photographe ...
19/08/21 18:49 from Full deltafeed

العربية: symbole chimique w-Frejus Fiossi-Photographe ... feedspot (RSS) symbole chimique w-Frejus Fiossi-Photographe ... https://frejusfiossi.com/2gg15/79579d-symbole-chimique-w عبر تغذية دلتا -- تسليمها عن طريق خدمة Feed43

» translate.academic2.ru/м-201/xx/xx/11
19/08/21 19:44 from Publication digest

SQLSTATE[HY000] [2006] MySQL server has gone awayЕще работаем м-201. Перевод: со всех языков на все языки. со всех языков на все языки.

201 䗤

Mandarin(P): yóng

Mandarin(Z): ㄩㄥˊ

Cantonese: ngaau5, zung4
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

  • 0 comments